سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:0 » Yesterday hit:1 » All hit:145753
  • آموزش
    » About Us » My logo
    آموزش

    » Notes Subjects » Yahoo
    »» آموزش Zone Alarm 3 »» date:85/1/9 «» 8:55 ص

    Zone Alarmآموزش3.7.098 

    می خواهیم به بررسی یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای Anti hack بپردازیم . این نرم افزار Zone Alarm است. این نرم افزار از سایت http://www.zonelabs.com قابل دریافت است و حجم آن 3.58مگا بایت است.
    ( و یا از خود سایت میکس ایران )
    پس از نصب نرم افزار و دادن اطلاعاتی که مورد نیاز است ( و از شما خواسته می شود ) ، این نرم افزار را اجرا می کنیم .
    اگر از صفحه خود آموز آن (
    Tutorial) صرفنظر کنیم ، صفحه ای جلوی شما باز می شود که دارای پنج برگه می باشد :
    Overview (نگاه گذرا) - Firewall (حفاظت) - Program Control (کنترل برنامه) - Alerts&Logs (اعلانها و ثبت عملیات) Email Protection (حفاظت ایمیل)
    در صفحه اصلی این نرم افزار ، بخشهایی دیده می شوند . در قسمت فوقانی بخشی شامل دکمه
    Stop و فیلدهای IN و Out دیده می شود .
    دکمه
    Stop برای زمانی است که شما بلافاصله می خواهید تمام پورتهای ورودی و خروجی سیستم خود را ببندید . با فشردن این دکمه تمامی برنامه های مرتبط با اینترنت و ردوبدل اطلاعات مسدود می شود . ( قفل سمت راست صفحه که مربوط به برنامه هاست نیز بسته می شود ) . فیلدهای In و Out مربوط به نمایش ورودی و خروجی اطلاعات از رایانه می باشد . شمای کوچکی از این دو فیلد ، هنگام اتصال به اینترنت در نوار ابزار ویندوز (Tray bar) ظاهر می شود .
    در سمت راست بالای صفحه قفل
    programs وجود دارد .
    با فشردن این قفل برنامه های مرتبط با اینترنت قطع می شوند ولی ارتباط اصلی با اینترنت قطع نمی شود . این برنامه های مرتبط با اینترنت چنانکه توضیح داده خواهد شد ، در برگه کنترل برنامه قابل تغییرند .
    در قسمت فوقانی صفحه و ذیل قفل
    Programs دکمه help نرم افزار است که راهنمای بسیار خوبی همراه با تصویر برای کاربران می باشد .
    نگاه گذرا (
    overview) :
    در این برگه یک شمای کلی از کارایی نرم افزار را خواهیم دید . در قسمت سمت چپ صفحه توضیحاتی راجع به برگه های باز شده می بینیم . با کلیک کردن بر روی لینک
    Hide text در پایین صفحه می توان از نمایش این توضیحات صرف نظر کرد .
    این برگه دارای سه منو می باشد :
    Status (حالت) - Product info (اظلاعات نرم افزار) - Preferences (تنظیمات اضافی)
    منوی
    Status (حالت) :
    در این منو در سمت راست صفحه چهار پنجره می بینیم :
    پنجره اول مربوط به باز کردن خودآموز نرم افزار می باشد .(
    Tutorial)
    پنجره دوم مربوط به بروز رسانی امنیت نرم افزار است که در ابتدای نصب آن پیغام
    Security is uptodate را می دهد .
    پنجره سوم مربوط به دریافت اطلاعات بیشتر مربوط به امنیت سیستم می باشد که مستقیما شما را به سایت
    Zonelabs.com رهنمون می شود .و پنجره چهارم مربوط به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با راه حلهای امنیتی می باشد و شما را مستقیما به سایت آن راهنمایی می کند .
    در قسمت فوقانی این صفحه ذیل عنوان
    Blocked intrusions
    ، تعداد حملات بلوکه شده توسط این نرم افزار نمایش داده می شود و خط پایین تعداد آن حملاتی را که به تعداد بالا انجام گرفته است ، نمایش می دهد .
    در ذیل آن سه قسمت وجود دارد . قسمت اول (
    Inbound protection) تعداد برنامه های دسترسی به اینترنت بلوکه شده توسط نرم افزار که از اینترنت توسط هکرها وارد می شوند ، نمایش داده می شود .
    قسمت دوم (
    Outbound protection) ، تعداد برنامه هایی از رایانه که در مقابل فرستاده شدن به هکر محافظت شده اند نشان داده می شود .
    قسمت سوم (
    Email protection) ، فعالیت سیستم حفاظت ایمیل را نشان می دهد . همچنین تعداد ضمیمه های ایمیل که به دلیل آلوده بودن ، شناسایی و قرنطینه شده اند ، نمایش داده می شوند .
    منوی
    Product info (اطلاعات نرم افزار) :
    این منو شامل چهار قسمت می باشد :
    قسمت اول مربوط به اطلاعات ویرایش این نرم افزارمی باشد .
    قسمت دوم مربوط به اطلاعات جواز استفاده از این نرم افزار است .
    قسمت سوم مربوط به پشتیبانی و اطلاعات بروز رسانی نرم افزار است . برای خودآموز آنلاین نرم افزار ، لینک خط اول و برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبانی نرم افزار لینک دوم را کلیک کنید .
    و قسمت چهارم مربوط به اطلاعات ثبت نرم افزار است که با فشردن دکمه
    Change Reg قابل تغییر می باشد .
    منوی
    Preferences (تنظیمات اضافی) :
    این منو دارای سه قسمت می باشد :
    قسمت اول مربوط به چک کردن بروز رسانی نرم افزار است که می توانید این گزینه را به صورت اتوماتیک و یا دستی قرار دهید .
    قسمت دوم تنظیمات عمومی است . گزینه اول پنجره نرم افزار را روی همه نرم افزارها قرار می دهد .گزینه دوم مربوط به اجرای نرم افزار در زمان شروع ویندوز است . گزینه سوم مربوط به به خاطرسپاری مراحل تنظیم شده در هر برگه می باشد . قسمت بعد مربوط به نمایش متون سمت چپ صفحه نرم افزار که توضیحات برگه ها بودند (توضیح داده شد) و عدم نمایش آن است . و در نهایت قابلیت تنظیم رنگ صفحه نرم افزار را خواهید داشت . البته رنگهای متنوع آن فقط در ویرایش حرفه ای نرم افزار وجود دارد .(میتوانید آن را از دانا رایانه تهیه نمایید).
    قسمت سوم این منو مربوط به تماس با شرکت
    Zonelabs است . شما می توانید در هنگام تماس با شرکت ، اطلاعاتی را که مورد نیاز آنهاست محدود کنید(مانند نمایش IP) .
    برگه
    Firewall (دیوار محافظ) :
    این برگه شامل دو منو می باشد ، قسمت اصلی و حوزه ها .
    در منوی اصلی دو بخش مشهود است . در بخش اول (
    Internet Zone Security) سه سطح Low ، Medium ، High داریم .
    در سطح
    Low دیوار حفاظتی خاموش می شود.

    در سطح Medium رایانه شما قابل مشاهده است ولیکن حفاظت شده . رایانه ها می توانند شما را ببینند ولی اشتراک گذاشتن رایانه ها مجاز نیست . در این حالت NetBIOS ورودی بلوکه شده است . این حالت برای وقتی پیشنهاد می شود که به طور موقت از اینترنت استفاده می کنید .
    در سطح
    High ، رایانه شما از دید مخفی و حفاظت شده است و اشتراک گذاشتن رایانه ها نیز مجاز نیست . این حالت برای زمانی که به طور دائمی از اینترنت استفاده می کنید مورد استفاده است .
    در بخش دوم (
    Trusted Zone Security) مخصوص زمانیست که رایانه خود را دریک شبکه رایانه های مطمئن قرار داده اید .مطابق حالت قبل در سطح Low دیوار حفاظتی خاموش است .
    در سطح
    Medium رایانه ها می توانند شما را ببینند و منابع خود را با شما به اشتراک بگذارند . این حالت برای شبکه رایانه های مطمئن مناسب است .
    در سطح
    High رایانه شما مخفی و از دسترس هکرها محفوظ است .اشتراک گذاشتن نیز مجاز نیست . این حالت در زمانی که از اینترنت استفاده می کنید مورد استفاده قرار می گیرد .
    (توصیه میشود این گزینه ها را تغییر ندهید زیرا به صورت پیش فرض در حالت مناسبی قرار دارند.)
    در ذیل صفحه دکمه
    Advanced وجود دارد . با فشردن این دکمه صفحه ای جلوی شما باز می شود که دارای تنظیمات عمومی امنیت است .
    گزینه اول و دوم مربوط به بلوکه کردن سرورهای اینترنت و شبکه است . گزینه سوم پروتکلهای ناشناس را در سطح امنیتی
    High برقرار می کند . گزینه چهارم و پنجم DNS/DHCP خروجی را در شبکه و اینترنت در سطح High برقرار می کند ، و در نهایت گزینه ششم امنیت صفحه کلید و موس را غیر فعال می کند .
    در منوی
    Zones ، می توانید رایانه هایی را که می خواهید ، به همراه مشخصات آنها به عنوان رایانه های مطمئن تعریف کنید .
    برگه کنترل برنامه (
    Programs Control) :
    این منو شامل دو منو می باشد :
    Main(اصلی) و Programs(برنامه ها)
    در منوی اصلی دو بخش داریم ، بخش اول که کنترل برنامه است ، دارای چهار سطح است :
    در سطح
    Off کنترل برنامه خاموش است . در سطح Low به حالت آموزشی است . درسطح Medium از اجرای برنامه ها در زمان استفاده از اینترنت از شنا سؤال می شود . در سطح High از احرای برنامه ها در زمان استفاده از اینترنت در بالاترین سطح محافظت خواهد شد که البته این گزینه فقط در ویرایش Professional قابل دسترسی است .
    بخش دوم (
    Automatic Lock ) مربوط به قفل اتوماتیک آن است . اگر حالت آن را روی On بگذارید ، در قسمت Custom آن ، قابلیت تنظیم زمان قفل شدن اتومات آن را دارید . همچنین میزان و چگونگی قفل شدن آن نیز براحتی قابل تنظیم است .
    در منوی
    Programs ، برنامه هایی که در مورد آنها در بخش قبل توضیح داده شد ، لیست شده اند . به شما توصیه میکنیم تنظیمات مربوط به این قسمت را به درستی انجام دهید تا بهترین و راحتترین حالت استفاده از این برنامه را داشته باشید.همانطور که در شکل زیر ملاحظه میکنید در ستون Programs لیست یک سری برنامه را ملاحظه میکنید. این لیست شامل برنامه هایی است که تا به حال خواسته اند به اینترنت متصل شوند.در ستون دوم ار سمت چپ (ستون Access) همانطور که ملاحظه میفرمایید از 3 علامت (علامت ضربدر, علامت سوال و علامت تیک) میتوان استفاده کرد.معنی علامت ضربدر یعنی اینکه برنامه ای که روبروی آن این علامت وجود دارد اجازه دسترسی به اینترنت را نداشته باشد.علامت سوال یعنی اینکه برنامه ای که روبروی آن این علامت وجود دارد زمان دسترسی به اینترنت از ما سوال شود که آیا میخواهیم در این زمان به اینترنت متصل شود یا خیر . و علامت تیک یعنی اینکه این برنامه هر موقع که خواست بتواند به اینترنت متصل شود.توصیه میشود برنامه هایی را که میخواهید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشند را مانند Yahoo Messenger , برنامه های مخصوص دانلود , Internet Explorer و دیگر مرورگرهای صفحات وب و برنامه هایی از این دست را همانطو که در شکل پایین روبروی Internet Explorer مشاهده میکنید تنظیم نمایید(تیک بزنید).برای این کار در ستون Access راست کلیک کرده و گزینه دلخواه را انتخاب کنید.همچنین در این جدول میتوانید قفل اتوماتیک را برای برنامه های دلخواه فعال کنید تا زمانیکه برنامه Zone Alarm را با انتخاب علامت کلید که در بخش فوقانی این برنامه با علامت یک کلید زرد رنگ قرار دارد قفل میکنید برنامه ای که قفل اتوماتیک آن فعال است قفل را به صورت اتوماتیک باز کند تا بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد.برای انجام این کار در ستونی که علامت یک قفل کوچک قرار دارد کلیک راست کرده و گزینه Pass را انتخاب کنید تا در روبروی برنامه مورد نظر و در ستونی که علامت قفل دارد علامت یک کلید کوچک نمایان گردد.توصیه میکنیم قفل اتوماتیک را برای برنامه هایی که میخواهید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشند مانند برنامه هایی که در بالا ذکر شد فعال کنید. همچنین در قسمت پایین این جدول نیز یک دکمهAdd وجود دارد که با کلیک روی آن میتوانید برنامه های دلخواه خود را به این جدول اضافه نموده و تنظیمات دلخواه را روی آن انجام دهید.
    برگه اعلانها و ثبت عملیات (
    Alerts & Logs ) :
    این برگه شامل دو منو است : منوی اصلی (
    Main) و نمایانگر عملیات (Log viewer)
    در منوی اصلی قابلیت تعیین اینکه اعلانها نمایش داده شوند یا خیر را داریم .
    در قسمت
    Advanced سه بخش داریم . در بخش اول می توانیم گزارش عملکرد را به صورت روزانه ذخیره کنیم . در بخش دوم قابلیت تعیین مکان فایل Log و یا حذف آن را داریم . در بخش سوم می توان تعیین کرد که قسمتهای مختلف فایل Log با tab ، کاما یا سمی کالون(;) از هم جدا شوند .
    در پایین دکمه
    Restore to default وجود دارد که با فشردن آن تنظیمات به حالت پیش فرض برمیگردد .
    در منوی نمایانگر عملیات ، اطلاعات فایل
    Log به صورت دسته بندی شده قابل مشاهده است .
    برگه حفاظت ایمیل (
    Email protection) :
    در این برگه می توانید تعیین کنید که سیستم حفاظت ایمیل روشن و یا خاموش باشد . سیستم حفاظت ایمیل رایانه شما را از ضمیمه های ایمیلهای رسیده که شامل ویروسها یا کدهای مخرب باشند محافظت می کند . سیسنم حفاظت ایمیل این ضمیمه ها را قرنطینه می کند .
    سیستم حفاظت ایمیل ، همچنین فایلهای (
    VB Script) را قرنطینه می کند . اما در صورتی که مایل هستید پسوندهای دیگری را نیز برای قرنطینه کردن تعریف کنید ، باید ویرایش Professional آنرا داشته باشید .

     



    رضا قربانی
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    کیفییت عکس های دیجیتالی با photo sledgehammer
    زیر نویس برای فیلم
    آموزش Zone Alarm 3
    : رفع اشکالات مودم
    طرز ساختن ID ازطریق مسنجر یاهو